De impact van AI op de student van morgen besproken in de Sportmarketing Adviesraad
- Tom Houtgraaf

- 4 dec
- 1 minuten om te lezen

Als lid van de Sportmarketing Adviesraad komen we meerdere keren per jaar samen met andere professionals en experts uit het sportmarketingveld om kennis te delen en ontwikkelingen binnen het vak te bespreken.
De Sportmarketing Adviesraad is een initiatief van de vier hbo-sportmarketingopleidingen van Nederland. Door structureel de verbinding te zoeken met het werkveld zorgen deze opleidingen ervoor dat hun onderwijs betekenisvol, actueel en relevant blijft voor de sportmarketeers van de toekomst. De inbreng van professionals uit de praktijk speelt hierin een belangrijke rol.
De rol van AI in de sportwereld
De bijeenkomst van vandaag stond volledig in het teken van AI in de sportbusiness. Tijdens deze sessie werd uitgebreid stilgestaan bij de impact van artificial intelligence op het sportlandschap, sportorganisaties en het vak van sportmarketeer. Daarnaast was er veel aandacht voor de vraag hoe studenten zo goed mogelijk worden voorbereid op een toekomst waarin AI steeds meer verweven raakt met marketing, data en creativiteit.
Tijdens interactieve sessies en rondetafelgesprekken werd vanuit verschillende perspectieven gekeken naar kansen, uitdagingen en verantwoordelijkheden. De uitwisseling tussen onderwijs en praktijk leverde waardevolle inzichten op voor alle betrokkenen. De bijeenkomst werd afgesloten met een gezamenlijke beleving rondom het WK Handbal in Rotterdam Ahoy, waar de kracht van sport, beleving en marketing samenkwamen.
Wil je meer weten over wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Bekijk hier onze diensten.




Opmerkingen