top of page

Fair Play Marketing is geselecteerd als 1 van de 21 opkomende bureaus

Bijgewerkt op: 3 uur geleden

Fair Play Marketing in FONK Magazine

Duurzaamheid, de focus op circulaire businessmodellen, sociale verandering op de voorgrond, maar ook ruimte voor de menselijke maat in een periode waarin AI alomtegenwoordig lijkt, naast een bewuste terugkeer naar een aantal waarden uit de jaren ’90. Het is maar een kleine greep uit het vele waar de nieuwe generatie upcoming agencies van vandaag voor staat, aldus FONK magazine.


Overtuigd van eigen kunnen, zijn de bureaus die de redactie van FONK magazine in 2025 selecteerde voor Who to Watch moeiteloos in staat aan de slag te gaan voor (big) brands, impactvolle scale-ups en onderzoekende start-ups. Fair Play Marketing is één van de geselecteerde bureaus!


De upcoming agencies van vandaag bieden niet meer van hetzelfde, maar hebben stuk voor stuk hun eigen speelveld helder voor ogen. De brede variatie van de Who to Watch Agencies 2025 en de (deels nieuwe) disciplines die zij te bieden hebben, geven marketeers de tools die zij te bieden hebben om hun merken vér boven het gemiddelde uit te tillen.


Het artikel in het FONK magazine over Fair Play Marketing vind je hieronder.


Fair Play Marketing: waar sport, maatschappij en duurzaamheid samenkomen


Fair Play Marketing is opgericht vanuit de overtuiging dat marketing sterker is als het eerlijk is. Geen manipulatie of loze slogans, maar oprechte verbinding. Founder Tom Houtgraaf: ‘Ik vind dat succes niet alléén draait om winst, maar ook om het creëren van waarde, betrokkenheid van je doelgroep en het maken van een positieve impact.’


Tom Houtgraaf: ‘Fair Play Marketing zet zich in voor organisaties die een positieve impact willen maken en die zich focussen op sport, duurzaamheid en/of maatschappij. Wii zijn gespecialiseerd in marketingen datastrategie, campagnes én e-commerce waarbij succes niet alleen draait om winst, maar ook om het creëren van waarde en betrokkenheid met de doelgroep.’


Wat maakt jullie bureau-formule toekomstbestendig?

‘Marketing is geen verkooptrucje, maar moet authentiek en oprecht zijn. Dat maakt het verschil, nu en in de toekomst, en dat is dé focus in aanpak en samenwerkingen van Fair Play Marketing.’


Bijdragen aan een betere wereld

Tom Houtgraaf heeft jarenlange ervaring in de topsport na 7 jaar bij AFC Ajax en 4 jaar bij Team Visma | Lease a Bike. Tom: ‘Deze kennis en ervaring zet Fair Play Marketing nu in voor meerdere organisaties die zowel commercieel als maatschappelijk willen gaan voor het hoogst haalbare met doeltreffende en impactvolle marketing.’


Voor welke opdracht komen jullie met liefde midden in de nacht je bed uit?

‘Een impactvolle campagne waar sport, maatschappij en duurzaamheid samenkomen en daarmee bijdraagt aan een betere wereld.’


Waar willen jullie met het bureau over twee jaar staan?

‘Een bureau dat bekend staat om marketing die bijdraagt aan commerciële en maatschappelijke groei van organisaties en een positieve impact heeft op de wereld om ons heen door middel van doeltreffende en impactvolle campagnes.’


Focus op impact

Wat zie je als grootste obstakels op jullie weg en hoe pak je die aan?

‘De grootste uitdaging is organisaties overtuigen dat marketing meer is dan een middel om te verkopen. Fair Play Marketing wil laten zien dat échte waarde ontstaat als marketing commercie én maatschappelijke impact verbindt.’


Wat iedere marketeer over jullie moet weten…

‘Fair Play Marketing gelooft in marketing die eerlijk, transparant en toekomstgericht is. Geen snelle trucjes, maar een duurzame aanpak die organisaties helpt om waarde te creëren. Wij werken met passie, ervaring en een focus op impact, zodat campagnes niet alleen opvallen, maar ook écht verschil maken.’


Bekijk hier wat Fair Play Marketing voor jouw organisatie kan betekenen.


Bron: Fonk Magazine, editie 425


FONK Magazine 425

 
 
 

Opmerkingen


Het is niet meer mogelijk om opmerkingen te plaatsen bij deze post. Neem contact op met de website-eigenaar voor meer info.
bottom of page